Pioen voor mam

20170529_103229_HDRDSC_0023

DSC_0026

Toen we vier weken geleden naar NL gingen, had ik in mijn handbagage wat pioenrozen gestopt. Ze waren nog in de knop en ik veronderstelde dat ze in de warme kamer bij mijn ouders thuis, wel open zouden gaan.  De plant komt oorspronkelijk uit de tuin van mijn oma en ik maak die leuke moeder van me altijd blij met een pioennazaat. Maar kennelijk was ik te vroeg. Ondanks mijn moeders zorg van vers water, steeltje bijknippen en knop open peuteren, werd het niks. U zult het dit jaar met de foto’s moeten doen, mam.

DSC_0026DSC_0020

4 thoughts on “Pioen voor mam

    • We hebben ze gesplitst, drie bij ons op de berg en al weer twee in de tuinen van onze kinderen. En sinds vanmiddag toch nog een paar bij mijn moeder in een vaasje. Zelden zo’n sterke en volle pioen gezien, Marthy.

Geef een reactie

