Ramen en vensters

DSC_0116

20170519_124456-001DSC_0072DSC_0025-002

Het maakt niet uit in welke stad of straat ik loop, mijn aandacht wordt vaak naar ramen en vensters getrokken, vooral naar de kleurrijke en bloemversierde. Bij huizen met luiken gaan de ramen altijd naar binnen toe open. Dan kunnen er makkelijk bloempotten in de vensters gezet worden en dat zie je hier dan ook veelvuldig.  Het ontoegankelijke sobere raam op de tweede foto krijgt alsnog een zachte uitstraling door de lichtgele kleur van muur en rozen. Het leukste venster echter bevindt zich momenteel achter ons huis. De familie roodstaart heeft wel degelijk jongen. De drie kleintjes krijgen vandaag vliegles. Nog even en we hebben last van het lege-nest-syndroom.

13 thoughts on “Ramen en vensters

  1. Mocht je ramen of ruiten met strepen tegen komen?
    Mijn laptechniek is niet geweldig …

    De kleintjes Pimpelmees komen soms in mijn tuin even kijken.
    Vaak nemen ze dan ook een bad.

    Het lege nestkastje blijft hangen voor volgend jaar.

    Zonnige groet,

    • Ga ik eens op letten, Rob of er meer mensen zijn met mindere laptechniek. Dan maak ik speciaal voor jou een foto. Wij gaan ons nestkastje als het onbewoond is, hoger hangen. Ik durfde nu nauwelijks de waslijn te gebruiken.

  2. Daar kan ik ook fotos van blijven maken, zulke gezellige vensters. Familie roodstaart heeft het druk en ja, je zult ze straks echt missen. Geniet er nu nog maar van 😘

    • Ja leuk is dat toch Els, dat vensters zo’n aantrekkingskracht uitoefenen. Vooral door al die pasteltinten van de muren wordt het een vriendelijk geheel. Ik zal de familie Roodstaart de groeten van je doen.

Geef een reactie

