Zaaien

Onder het motto ‘wat heb ik en wanneer moet ik er wat mee’ zocht ik in de eerste week van april het zaaigoed uit. Nou, in eerste instantie deed ik er niet veel mee. Maar vandaag was het: nu of nooit. De wat saaie foto’s hieronder hebben voor mij een dagboekfunctie. In oude letterbakken, ooit bij een kringloop gekocht, zaaide ik tomaten en courgettes (zucchini zegen we hier). In de kartonnen kweekbakjes, die over een paar weken in zijn geheel de grond in kunnen, zit Hokkaido pompoenzaad. Op de eerste etage bij het raam moet nu het wonder van ontkiemen plaats gaan vinden.

Op de stenen tuinbank staan een paar potjes met zonnebloemzaden. Ik hoop dat die het buiten in het zonnetje ook gaan doen. Ik strooide nog wat bloemenmengsel in een pot en loop dagelijks mijn ‘zorgenkindjes’ na. De strook die ooit moestuin was, moet nu snel in gereedheid worden gebracht om binnenkort weer echt een groentetuintje te worden. Ik kan me daar zeer op verheugen.

7 gedachten over “Zaaien

  1. Lekker handig, die letterbakken. Ik twijfel nog of ik binnen of buiten ga zaaien. Het is een beetje weerafhankelijk maar jij bent al goed voorbereid.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.