Ontploffing in het paradijs

Na tien dagen regen en twee dagen zon, ontploft het groen op het erf. De kleine aardbeistekjes hebben we in hoge potten gezet en ik droom van hangende trossen met overrijpe aardbeien. Ook in de potten dicht bij de keuken en in het kleine veldje dat we nog hebben, gaat het goed.

Een andere dankbare vrucht is de vijg. Onvoorstelbaar hoeveel er al hangen. Ik heb gelukkig plankenvol lege potjes in ons keldertje want ik voorzie dat de jammakerij hier weer dagenlang de arbeid gaat bepalen.

Natuurlijk kroop ik ook even in olijfboom in. Valt er wat te oogsten in het najaar? Het ziet er wel naar uit. Onze zoon heeft, mede naar aanleiding van alle gruwelverhalen over fabrieksmatige olijfolie, al een bestelling geplaatst. En dan kan ik het natuurlijk niet laten om nogmaals blauwe regen te laten zien. Deze variant op de kop van het huis is paarser dan die aan de voorkant en valt nog niet uit. Een lust voor alle hommels en ander vliegend spul. En ook voor onze zintuigen; er komt een bedwelmend zoete geur vanaf.

8 gedachten over “Ontploffing in het paradijs

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.