Zuidelijke sferen

P1220312

Nu de dagen lang en warm zijn komen we steeds meer in de vakantiesfeer. Temeer daar ook de familie uit Colombia hier is neergestreken. Ik heb om te beginnen mijn blogkop aangepast. Er staan geen bekenden op, ik maakte de foto in Bologna ruim een week geleden. Mijn blogvriendin Henny reageerde gisteren door me te schrijven zich te laven aan mijn zuidelijke plaatjes. Dat bracht me op het idee om wat foto’s uit Bologna te selecteren die als typisch zuidelijk en vakantie-achtig worden ervaren.

P1220328

P1220334

En ja, eten aan kleine tafels in pittoreske straten, pleinen en steegjes roept bij iedereen een zuidelijk vakantiegevoel op dacht ik zo.

P1220360

Deze laatste foto is typerend voor Bologna. Elke stoep is overdekt en vormt een fraaie zuilengalerij. Ideaal bij felle zon. Of regen, zoals wij ondervonden.

9 thoughts on “Zuidelijke sferen

    • Een woord voor gezellig ken ik in het Italiaans niet, Els. Maar ‘fare una bella figura’ (lett. een goed figuur slaan) is hier wel aan de orde. Goed gekleed, mooi opgemaakt, charmant en attent zijn. Aan die zaken wordt veel waarde gehecht en dat zie je terug in het straatbeeld.

Geef een reactie

