Regen. Veel regen.

Gisteravond om een uur of acht begon het te regenen en vannacht vielen er ook nog wat flinke buien. En toen scheen vanmorgen de zon weer. Nou, blijer kun je een paar buitenmensen niet maken. Die regen is heilzaam voor alle groei en bloei maar ook prettig omdat onkruid zich na een bui veel beter laat verwijderen. Dus daar zat ik vanmorgen op mijn krukje weer eens ouderwets te plukken.

Ondertussen genietend van de bloeiende witte, blauwe en gouden regen. Die laatste is in twee dagen open gegaan en ook weer een lust voor het oog. Ik maak er tot vervelends toe foto’s van. Samen met de wijnboer inventariseerden we de klussenlijst en bepaalden we de prioriteit. Bovenaan staat nu de ‘bremstruiken snoeien’. Als die eenmaal in bloei staan, wil je de zaag er niet meer in zetten. Ik geloof dat de wijnboer er, nu ik dit schrijf, een begin mee maakt. Ik zal hem vragen tijdens de werkzaamheden vooral ook te genieten van al het moois om hem heen. En dat doet ie hoor, zeker weten.

de kersenboom op de achtergrond is zijn bloesem al kwijt

6 gedachten over “Regen. Veel regen.

  1. Het is genieten bij jullie, prachtig die hangende weelde. We mogen zelf ook niet klagen, hebben wel de afgelopen twee dagen wat kleine buien gehad en een ijskoude wind.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.