Boekenweek -maand en -jaar

P1210839

Het rechter raam in deze boerderij moet haast wel van de opkamer zijn. Van zo’n kleine en knusse kamer slaat mijn fantasie op hol. Want hoe zou ik zelf zo’n opkamer gebruiken? Als boekenkamer, zeker weten. Om het raam heen boekenplanken met een brede vensterbank waarop kussens zodat je al lezend ook af en toe naar buiten kunt kijken om een mooie zin beter in te laten werken. Verder nog twee makkelijke stoelen en goede leeslampen. En een verbod op laptops, telefoon en tablet. Voor mijn eigen bestwil. Die drie eigentijdse dingen zijn onmisbaar maar houden me ook een beetje van het lezen af. Ach. Ik heb helemaal geen opkamer nodig. Ik neem me gewoon weer eens voor wat meer te gaan lezen.

5 thoughts on “Boekenweek -maand en -jaar

  1. ‘voor mijn eigen bestwil’ slaat ook op mij ben ik bang ….. Ik lees alleen nog (in) een boek vlak voor het slapen gaan, bij de kapper of in de wachtkamer bij de dokter. Wat een verschil met vroeger ….

    • Een mens kan zijn tijd maar één maal besteden en wanneer ik een goed boek in handen heb, vergeet ik de tijd en de laptop, tablet en telefoon Jeanne. Maar in drukke perioden heb ik te weinig rust voor een boek.

Geef een reactie

