Feestdag

P1210917

Het is boomfeestdag. Door heel Nederland planten kinderen nieuwe bomen. Vandaag worden er 19 iepen en 3 platanen geplant in Delft. Uiteindelijk komen er 700 bomen bij in onze gemeente. Dat alles las ik op Facebook waar ik de berichten van de Gemeente Delft ontvang. Ik vind het een hele geruststelling gezien de foto die ik zondag maakte in de Delftse Hout, toen het weer ook nogal sombertjes was. Op het Doelenplein maakte ik dinsdag deze foto’s en daar word ik toch een stuk opgewekter van.

DSC_0038-001DSC_0039

Boomfeestdag. Ik vind het een geweldig begrip en het mag van mij elke dag boomfeestdag zijn.

7 thoughts on “Feestdag

  1. Als ik hier die kale boel in onze straat zie….ik kan er nog steeds niet aan wennen. Vvandaag is er een boom op ons eigen terrein geveld, maar dat was noodzaak.

  2. Boomfeestdag klinkt veel beter dan boom zaagdag! Met afgrijzen heb ik de laatste tijd in onze (Bohemen) wijk grote reuzen in no time geveld zien worden. Ik krijg al kippenvel bij het geluid van de cirkelzaag en zal nooit aan wennen aan zo’n kale stomp, alle plausibele uitleg ten spijt.
    Nee geef mij maar Boomfeestdag, iedere dag!

    • Het lijkt wel of in heel Den Haag momenteel bomen gekapt worden Mariet. Afschuwelijk. Zo’n boom doet er ik weet niet hoeveel jaar over om een beetje formaat te krijgen en in een half uurtje is ie weg.

  3. Nu ik niet meer werk heb ik er geen erg meer in. Zo was het gisteren grote Rekendag, vandaag Boomfeestdag. Ik hoef er niets meer mee en dat was wel eens anders toen ik nog werkte, maar het is goed dat die speciale dagen er zijn.

Geef een reactie

