Op de schop

Grote appartementengebouwen aan de kleine boulevard van Kijkduin werpen hun schaduw in het achtergelegen gebied. De hijskraan staat in wat denk ik een megaparkeergarage moet worden. Nou zijn bouwputten altijd ongezellig maar of het ooit nog mooi wordt in Kijkduin, betwijfel ik.

To the beach! Shops, Restaurants & Food Court. Engels is de voertaal, het zal wel maar mijn voorkeur heeft het niet. Het pannenkoeken – en poffertjesrestaurant heeft deze mevrouw als lokkertje. Ook al niet echt subtiel. Waar je friet kan kopen is wel duidelijk al was de boel gesloten toen wij er om half tien langs liepen.

Men heeft geprobeerd de boel op te fleuren met plantenbakken. Die zien er treurig uit en worden als afvalbak gebruikt. Over het algemeen ben ik een hoopvol gestemd mens maar Kijkduin is volgens mij na Scheveningen de tweede Haagse badplaats die grondig wordt verpest. Volgend jaar nog maar eens naar toe, wie weet kan ik mijn oordeel nog wat nuanceren.

9 gedachten over “Op de schop

  1. Ik woon vlakbij,bh bver gewerkt en heel vaak geweest
    maar kom er nóóit meer.
    Verschrikkelijk!
    En wat wás het er gezellig. Zomer of winter, altijd drúk bezocht.
    Eeuwig zonde

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.