De jachtmode

P1180016
Vanaf 1 september mag er weer gejaagd worden. Dat wordt in onze contreien massaal gedaan. Op de markt verschijnen in deze tijd dan ook kramen met camouflagekleding. Om jachtongelukken te voorkomen, dus dat de jagers niet per ongeluk elkaar overhoop schieten, draagt men tegenwoordig ook iets in een signaalkleur. Het wild schijnt kleurenblind te zijn, de meeste jagers niet hoop ik. Het nieuwste van het nieuwste is nu signaalkleur met camouflageprint, zie het linker jasje. Ik vind dat wel geestig. Volgens mij kan elke jager gewoon in vrijetijdskleding plus een oranje hesje door de velden struinen. Waarmee ik er blijk van geef van de het hele folklore gedoe er omheen weinig te snappen.

3 gedachten over “De jachtmode

  1. Fantastisch die camouflage oranje! Had er nog nooit op gelet.
    Vraag me nu echt af waar de camouflage voor dient, misschien echt alleen voor de jagers om zich extra stoer te voelen, het doet per slot aan oorlog denken. Hoewel het soms, als de jacht begint, ook werkelijk net oorlog lijkt!!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.