Koppig

DSC_0003.JPGDSC_0046.JPG

We maakten er een culturele ochtend van, gisteren. Gubbio al tempo di Giotto heet de groots aangekondigde tentoonstelling die op drie locaties in het centrum wordt gehouden. We kennen Giotto als de schilder van de fantastische fresco’s in de Basiliek van de H. Fransiscus in Assisi. Gisteren zagen we werk van door hem geïnspireerde geestverwanten uit de 11e en 12e eeuw.

DSC_0047-001

DSC_0048-001

Ik haak eerlijk gezegd altijd snel af waar het gaat om alle uitleg en namen van schilders. Liever laat ik het gebodene op me inwerken en ik was, zoals altijd, speciaal gefascineerd door de koppen en het kleurgebruik.

DSC_0058

8 gedachten over “Koppig

  1. Ja, ik vind die laatste ook bijzonder.. Wat leuk dat je dat zomaar vlakbij kunt bewonderen. En over die uitleg: bij mij wisselt dat. Soms ben ik heel blij met uitleg en soms sla ik het over. Hetzelfde geldt voor audio-tours. Die zijn soms irritant en soms bijzonder leuk. Aangezien je dat niet van tevoren weet, ga ik tegenwoordig eerst zelf kijken en ga dan soms nog terug voor zo’n tour.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.