Gat in boom

IMG_20170703_182733

Eergisteren schreef ik dat ik zou laten zien hoe gehavend de boom is die voor ons huis staat. Van bovenaf is behoorlijk goed te zien dat er een gat is ontstaan nadat de enorme tak eruit gevallen is.  De vergelijking met een gebit waarin een tand ontbreekt, dringt zich aan mij op. Iemand straalt, begint te lachen en je schrikt je rot als die mond dan opengaat. Zo’n stralende boom in zomertooi laat ook ineens zijn kwetsbaarheid zien. Gelukkig voor bomen groeien takken weer aan.

 

6 thoughts on “Gat in boom

  1. Ach gosss, toch wel een beetje sneu voor de boom, hopelijk komt het weer goed al denk ik dat daar wel enige tijd overheen zal gaan. Benieuwd naar updates.
    Groet, Veronique.

  2. Kijk, en hier in Horn maken ze dan helaas korte metten met zo’n boom. ‘Hij is ziek’, zeggen ze dan, bijna dankbaar dat er weer een weg kan… Ik vind jullie boom prachtig. Koester hem maar.

  3. Zonde van die mooie boom. De grote populier langs de akker achter ons huis is ook een enorme tak verloren tijdens een storm. Het is nooit meer helemaal goed gekomen.

Geef een reactie

