Afscheid van Annie

 

IMG_20170703_091013

Mijn moeder komt uit een gezin van elf kinderen. Vandaag namen we afscheid van haar jongste zus die de respectabele leeftijd van 89 jaar bereikte. De man van deze tante overleed twaalf jaar geleden en ze hadden geen kinderen. De bijeenkomst met koffie en de broodjes na afloop kreeg al snel het karakter van een aangename neven-en nichten reünie. Daar werden herinneringen gedeeld en actualiteiten uitgewisseld. Nadien ben ik mijn ouders verslag uit gaan brengen. Zij zijn fysiek niet meer in staat tot het bijwonen van van een crematie buiten de regio. Maar het portret van Annie stond in de kamer met een klein lichtje erbij. In gedachten waren ze aanwezig. Mooi toch?

8 thoughts on “Afscheid van Annie

  1. Ja, da’s mooi.
    Mijn schoonouders gaan ook niet meer zo ver van huis. Met hun 90 en 87 zijn het ook echte oudjes. Alhoewel: schoonpa heeft afgelopen week mijn elektrische fiets uitgeprobeerd en was zeer enthousiast ….

  2. Afscheid nemen kan op verschillende manieren. zoals je dat wilt en zoals dat kan en op ieder moment. Mooi.

  3. Heel mooi zelfs. Het zijn prachtige leeftijden als je die in redelijke gezondheid mag beleven. Maar eens is de koek echt op. Bij dit soort van afscheid is eigenlijk niemand heel erg verdrietig maar wel blij dat de overledene een mooi leven heeft gehad. Nou ja, dat weet ik niet van jouw tante Annie, maar in zijn algemeenheid gesproken.

Geef een reactie

