Prachtig krachtig

DSC_0001

Als we moeten wachten op wat kleur dat uit de overwinterde geraniums zal komen, is de zomer voorbij. Dus vanmorgen naar onze vriend Adamo. Zijn naam alleen al. Achternaam is Minelli, ook al niet verkeerd. Hij heeft een Vivaio en dat woord maakt me nog blijer. Ik denk dat iedereen dat begrip wel zal kunnen vertalen. Goed. Kleurrijke planten dus. Niet al te bont en omdat er van nature al veel blauw en geel is in de tuin, werden het witte hanggeraniums en petunia’s in vrolijke kleuren. Fijn de hele middag met en in de aarde rommelen.

DSC_0002

DSC_0010

De brem zorgt voor de gele toef, de Amerikaanse sering op de voorgrond neemt het blauw voor zijn rekening. De vijgenboom, die een beetje recht geduwd moet worden, heeft zich na de nachtvorst weer keurig hersteld. Viva la primavera.

 

9 thoughts on “Prachtig krachtig

  1. Niets leuker als bakken vullen met kleur. Ik ben er mee gestopt om geraniums over te houden. Of ik moet ze in FRankrijk laten staan in de hoop dat het daarna nog wat gaat worden, of ik moet ze mee nemen naar Nederland maar we slepen al genoeg;-)

    • Het is ook haast geen doen hoor, met die geraniums. Ik wiek ze kort, draai ze in een krant en zet ze in de schuur hier in Italië. Het meest kan ik bij terugkomst alsnog op de composthoop gooien. Maar deze twee hebben het gered. Als het ergens op begint te lijken, laat ik ze nog een keer voorbij bloggen.

Geef een reactie

