Aan de vooravond

DSC_0003

DSC_0007

Het ziet er feestelijk uit in de stad. Overal hangen vaandels die de drie wijken van Gubbio vertegenwoordigen. Bij elke wijk hoort een beschermheilige. Het gaat om Ubaldo, Antonio Abate en Giorgio. Morgen dragen vertegenwoordigers uit die wijken drie grote kandelaars, de Ceri, door de stad. ‘Voor wie bent u?’ vroeg de jongen die op zaterdag de wijnboer wel eens helpt met het zware werk. Ik verzon maar even snel dat ik voor Antonius Abt ben. Zo heet de kerk in Scheveningen waar ik werd gedoopt en ook mijn Eerste H. Communie deed. Dat kon zijn goedkeuring wel wegdragen, zeker met mijn argumentatie. Ik ga er voor zorgen dat ik morgen in de juiste wijk ben en moedig de dragers net zo hard aan, als iedereen om me heen.

DSC_0012

DSC_0017

13 thoughts on “Aan de vooravond

Geef een reactie

