Praatjes

P1220218

Terwijl ik hier op de Kolk een foto stond te maken, was achter mij een schilder bezig. Er fietsten drie uitbundige vrouwen langs die de man toeriepen dat het er strak uit zag. Dat is nog eens geëmancipeerd gedrag, bedenk ik me nu. Enfin, ik maakte ook een praatje met de man die even de tijd nam voor een rookpauze. Ook later bij het stallen van mijn fiets bij Appie kwam ik in gesprek. Dit keer met een vrouw die een beetje stond te hannesen met sleutel, volle boodschappentas en fietsenrek en zich daarvoor verontschuldigde. Doe maar rustig aan hoor, zei ik.  Dat er iemand was met een beetje geduld stemde haar vrolijk, zei ze.  ’t Is de zon hè, die dat allemaal met mensen doet.

8 thoughts on “Praatjes

Geef een reactie

