Konings-pranzo

DSC_0010

Met vrienden die een rondreis maken door Italië hadden we vandaag een afspraak. Gewoon een pranzo bij ons thuis. Daar hang je de vlag voor uit. Zeker als het ook nog eens Koningsdag blijkt te zijn.

DSC_0013

Met de open haard aan en de nieuwe verwarmingsketel op standje honderd krijg je het heus wel behaaglijk binnen. Ik had het vaste plan om ons nagerecht van ijs, geserveerd in de helft van een sinaasappel, op de foto te zetten. Maar vanwege de gezelligheid vergat ik dat.  Ach Corrie en Ronald op mijn blog, is ook eigenlijk veel leuker.

DSC_0015

DSC_0019

Vorig jaar reden ze van Amsterdam naar Peking. Het was dus voor hen een makkie ons huis op de berg te vinden. Daar kunnen de pakketbezorgers in Italië nog wat van leren.

DSC_0021

 

 

8 thoughts on “Konings-pranzo

  1. Zes keer heb ik die vlag gisteren los gewikkeld van de stok, want hij waaide er steeds helemaal om heen. Ik denk nu aan wat ijzeren gewichtjes onder aan de blauwe punt. Of is dat nationaalschennis? 🙂

    • Tja, dan is er van wapperen geen sprake meer Wieneke. En de buren vinden het vast heel leuk om jou zes keer te zien worstelen al komt dat misschien ook wel dicht in de buurt van vlaggeschennis..

  2. Geweldig Emie, die Hollandse vlag. Ik denk erover om die van ons vanuit Nederland ook maar eens mee te nemen naar hier. Die Fransen zullen niet weten wat ze zien.

Geef een reactie

