Aan kant

P1220005

Na al die dagen met prachtig weer, is het huishouden er een beetje bij ingeschoten. Vandaag  begint bewolkt en fris dus grijp ik mijn kans om ook binnen de boel eens glad te trekken.  Stel je geen grote schoonmaak voor, hoor.  Denk meer aan was wegwerken, tuinkussens opschudden, opruimen en alvast wat vooruit koken.  Wij hebben inmiddels een soort Paasdagenritueel dat deels parallel en deels héél anders loopt dan bij Italianen. In het stuk dat ik ooit voor Ciao Tutti schreef, is dat hier na te lezen. En terwijl ik zo aan het rommelen ben, staat een cd met de Mattheus Passion op. Mijn eigen traditie.

6 thoughts on “Aan kant

  1. Ja, je hebt toch het idee dat je iets moet doen aan dat huishouden zo voor de Pasen. Het zal je dan ook niet verbazen dat hier zich ongeveer hetzelfde afspeelde.

  2. Ik deel “jouw eigen” traditie, Emie; ook hier Downunder vandaag de Mattheus Passion, en niets anders, zowel door de speakers als door de headphone. En ik voel me daar heel goed bij :-)!

Geef een reactie

