Geen tv, een aanrader

P1210990

Vanaf vorig jaar hebben we moeilijkheden met tv kijken. Lees eventueel hier en hier wat ik er destijds over schreef. We hebben toen 14 dagen slecht beeld gehad en daarna was het weer over. Sinds twee weken zijn we opnieuw bezig een ‘mannetje’ te vinden. In Gubbio, een stad met ongeveer 40.000 zielen, is één bedrijf dat ons daarin zou kunnen helpen. Maar dat is nou juist het bedrijf van de brombeer die ook dit keer de boot behoorlijk afhoudt. Maar we downloaden de krant op het tablet en de hoogtepunten van het nieuws volgen we via internet. Hoe meer moeite we moeten doen om het nieuws te volgen, des te minder gaan we dat doen. Geen tv-beelden die alle ellende de huiskamer binnen spuwen.  De verschrikkingen in Syrië en de aanslag in Stockholm, we zijn er gedoseerd van op de hoogte. Ik mis hem steeds minder, die tv.

15 thoughts on “Geen tv, een aanrader

  1. Ik heb de indruk dat steeds meer mensen minder of helemaal geen televisie meer kijken. De lol is er wel vanaf, denk ik zo. Wij kijken nog een paar dingetjes ‘live’ zoals 2voor12 en Andere Tijden en af en toe een goeie (vaak Scandinavische) thriller. Dat is het wel zo’n beetje. De e-reader wordt wel versleten, dat dan weer wel 🙂

  2. Ach Emie, ik kijk al zo’n 3 jaar geen TV-journaals meer, enkel specifieke dingen op “Uitzending Gemist”, zoals “Ik Vertrek”, da’s nog wel eens vermakelijk :-)! En verder wél de dagelijkse Volkskrant (digitaal) en De Correspondent, en dan is het voor mij al méér dan genoeg!

    • ‘Ik vertrek’ vind ik ook leuk om te zien. Logisch hè, Jan. Bovendien vind het het dagelijkse programma Binnenste Buiten erg leuk maar dat kan via internet later op de avond nog bekeken worden. Ach..roep ik ook altijd ‘je mist niks als je iets niet ziet’. We downloaden de zelfde krant.

  3. Wij kijken het acht uur journaal, eerder gaat de tv sowieso niet aan en verder hoef ik al die programma’s die het nieuws herhalen niet te zien. Vijf keer al die ellende wordt me teveel. Het is wel altijd wat in die buitenlandse huizen, bij ons is het internet dramtisch traag.

    • Wij eten meestal rond een uur of acht, maar kijken later op de avond naar de actualiteit of iets verstrooiends Marthy. Misschien moeten we gewoon geen pogingen meer doen voor een betere tv ontvangst. Het hebben van een buitenlands huis heeft weer andere voordelen 🙂

    • Dat laatste kan hier niet, ook niet via internet, Inge. Toch zijn er steeds meer programma’s wel via internet te zien. De wijnboer kijkt graag op zaterdag- en zondag avond naar het voetbal en we zijn ook wel een beetje nieuwsjunkies. Maar steeds minder dus.

Geef een reactie

