Wijnreisje

P1210948

Hele berghellingen zijn momenteel feestelijk bedekt met bloeiende wilde primula. Een eerdere illegale wegsteek-en overplanting op onze berg is mislukt. Ze gedijen alleen in de schaduw, leerde ik vorige week.  Dus ik ga nog maar eens een hernieuwde poging wagen. Om te laten zien dat we vandaag eindelijk de berg hebben verlaten voor meer dan alleen wat snelle boodschappen, laat ik zomaar wat omgevingsfoto’s zien.

P1210958

P1210959

De wijnboer proefde vandaag zijn rode wijn 2016, die in de cantina van onze wijnvrienden staat te rusten en rijpen.  Het was een prachtig ritje naar en van hun huis. En over de wijn zal ik morgen berichten.

6 thoughts on “Wijnreisje

    • Vroeger was ‘onze’ berg inderdaad van één eigenaar Jeanne. Nu delen we hem met heel veel eigenaren. En ook de eigen wijn delen we met onze vrienden. Maar je hebt gelijk, het is heerlijk.

  1. Bij ons ook veel wilde primula. Ik heb weinig schaduw plekken maar ik bedenk me nu dat ik nog eens een poging kan doen onder de kersenboom, vind ze zo lief.

Geef een reactie

