Wie zaait

P1210940

In Delft had ik willen voorzaaien. Maar ja, ik heb wel vaker plannen die ik doorschuif. Dus eenmaal hier op die zonnige berg, vatte ik de koe bij de horens oftewel de zaden in de pootaarde. Tomaten, komkommers, flespompoenen, watermeloenen, bonen en paprika. Plus nog wat bloemenzaad, merendeels uit 2015. Omdat we vorig jaar niet zaaiden. Het zal me benieuwen of daar dus bloemen van willen komen, maar zo niet, pech. Het proberen waard.  Vanavond dek ik ze liefdevol toe met een glasplaat.

P1210943

Als de moestuin eenmaal is omgeploegd en de kans op nachtvorst voorbij is, gaan we slaplantjes kopen, courgette en vast nog meer tomaten. Aardbeien niet. Dat zijn van die lieverds. Die gaan gewoon door. Een paar afleggers stopten we vorig najaar in potjes om ze nu, op een nieuwe plek, weer uit te zetten.

P1210942

Maar ook in de oude bedden doen ze nog steeds hun best. Nog even en eerste aardbei verdwijnt in de yoghurt.

P1210944

13 thoughts on “Wie zaait

  1. Bij mij komt het ook niet van zaaien in Stolwijk. Ook veel te veel gedoem om dat allemaal mee te nemen. Dus zo gauw we daar zijn ga ik zaaien. Al bloempjes in de aardbeien, wat een fijn idee.

    • Zulke dankbare plantjes, die aardbeien. Ik had wat bloemen willen voorzaaien, Marthy. Het is hier nu nog zo’n kale boel. Maar dat verandert snel want de temperatuur gaat goed omhoog en de wisteria begint te kleuren.

Geef een reactie

