Goes

De wijnboer, die ook belastingman is, bezoekt  momenteel de buitengebieden. Voor de gezelligheid reed ik vandaag mee naar Goes. Terwijl hij zich over cijfers boog, keek ik in het Historisch Museum de Bevelanden naar Zeeuwse klederdracht, naar merklappen en naar Schutterstukken. Het museum is gevestigd in het voormalige weeshuis  en de kleine expositie daarover sprak het meest tot mijn verbeelding. Weeskinderen en oude lieden bewoonden twee panden naast elkaar die onderling waren verbonden. Het is boven de toegangsdeuren nog te zien. Op den duur greep het bestuur in en scheidde deze twee groepen vanwege de slechte invloed op elkaar. Spartaans is nog wel de zwakste kwalificering om de dagelijkse gang van zaken in die huizen te beschrijven. Nee, dan zat ik heel wat luxer de komst van de belastingman weer af te wachten in het museumrestaurant.

P1210892

8 thoughts on “Goes

  1. Ooooooh, die lekkere Zeeuwse bolus…. Je vindt het niet erg dat ik even afgeleid ben van het probleem ouderen en kinderen en hun slechte invloeden op elkaar? 🙂

Geef een reactie

