Zelden

DSC_0047

Normaal loop ik niet zo vroeg te wandelen. Maar nu waren we rond half negen op pad. Inderdaad naar het stemlokaal.

P1210880

Zelden was de uitslag van de verkiezingen zo ongewis. Zelden maakten zoveel partijen kans op een zetel en waren er zoveel (vijf) premierskandidaten. Dat biedt een zeldzame kans: u kunt vandaag op inhoud kiezen, kopte de Volkskrant. Ik keek gepast plechtig toen ik vanmorgen het rode potlood hanteerde. Zelden heb ik zoveel belang gehecht aan het stemmen en de uitslag. Het zal mij benieuwen. En wat een lel van een stembiljet, zeg. Ik kreeg het bijna niet netjes terug gevouwen.

12 thoughts on “Zelden

      • Nee hoor, maar stembiljet en kieslijst zijn twee aparte formulieren. Je maakt je keuze op formulier A en maakt vakje zwart/blauw/rood (ja echt, niet met rood potlood gestemd 😀) op formulier B. Zal te maken hebben met hoge portokosten vanuit alle buitenlanden van waaruit gestemd wordt?

        Aha, dat is de verklaring, Inge.

Geef een reactie

