Formatiezwemmen

DSC_0028DSC_0031DSC_0033

Mijn dag is pas goed als ik de familie Nijlgans weer zie en ik zes jonkies heb geteld. Twee dagen geleden zag ik moeder gakkend langs de waterkant gaan met vier bibberende kleintjes op de wal. Pa gans stond en eind verderop met zijn vleugels te klapwieken. Een reiger aan de overkant deed net of hij dat niet zag. Ik vreesde het ergste voor twee donsdingetjes. In het volle besef dat de natuur wreed is en pa en ma Nijlgangs niet voor niets zés jongen krijgen, was ik toch erg blij de familie vandaag weer op volle sterkte te zien.

11 thoughts on “Formatiezwemmen

  1. Pingback: Nog meer familieverhalen | Wonen in Caldese (Italië)

  2. Wat een dotjes. E nu maar hopen dat ze in leven blijven. Je zou ze bijna even apart willen zetten, in een privévijvertje of zo, om ze even groot te laten groeien.

    • Het schijnt bijna een plaag te zijn, de hoeveelheid nijlganzen in NL. Dus laat ik de natuur haar gang maar gaan, Marthy. Voorlopig genieten pa en ma en de hele buurt hier van deze koddige familie.

Geef een reactie

