De openbare ruimte

20170313_151207-001

Een park met vijverpartij, fietsenrekken, een brievenbus, ondergrondse containers voor lege flessen. Ik bedoel maar er wordt van alles gedaan om onze leefomgeving toonbaar en comfortabel te maken. Dat lukt over het algemeen prima vind ik. Dan is het toch onuitstaanbaar dat mensen hun vuilnis dumpen naast een container die vol blijkt te zijn. Uit het op de stoep geparkeerde autootje kwam iemand om de hoeveelheid te taxeren en naar ik hoop een extra ophaaldienst te organiseren. Waarmee dit gedrag in feite beloond wordt. Maar vuil trekt vuil aan, dus is het zaak de omgeving zo snel mogelijk weer op orde te hebben. Ik stond er vanaf het parkeerdak van AH ontstemmend naar te kijken.

16 thoughts on “De openbare ruimte

  1. Ik herken de frustratie. Een iemand verpest het woongenot van velen. Hier bij mij in het stadsdeel probeert men cameratoezicht. Maar handhaving doorzoekt ook het vuil op namen en adressen.

    Meelevende groet,

Geef een reactie

