Herinneringslaan

P1210815

Vandaag reed ik door Den Haag. Specifieker op de Laan van Meerdervoort. Zelfs mensen die niet in deze stad geboren zijn, kennen die naam wel. Zo’n 5800 meter lang en daarmee de langste laan van het land. Vrijwel elk stuk van deze laan roept herinneringen bij me op. De foto maakte ik tussen het Valkenbosplein en de Fahrenheitstraat. Op dat plein woonden wij direct na ons trouwen op een zolderetage. Afgezien van een afschuwelijke hospita, voelden we ons er de koning te rijk. In de Fahrenheitstraat stond het Westend Theater dat later bioscoop werd. Daar zag ik voor het eerst de Westside Story. Terwijl ik dit opschrijf valt me pas op hoe toepasselijk die filmnaam is voor de buurt waarin ik een groot deel van jeugd woonde.

7 thoughts on “Herinneringslaan

  1. Wat grappig dat je nu na zoveel jaar een link met de West Side Story ziet. Ik houd trouwens heel erg van de West Side Story. Straks maar eens even luisteren

    • Uhm…ja. En teveel terugblikken is in feite ook al een teken van ouderdom, Marthy. Maar voorlopig kijk ik ook graag veel vooruit. En beter nog probeer ik in het heden te leven.

Geef een reactie

