Gebeier en gedoe

dsc_0001-001

Laat ik met het laatste beginnen, het gedoe. Op het monumentale pand waarop we uitkijken, is onlangs een hek geplaatst. Een heel lelijk hek. Zonder nou meteen de Monumentenwacht te informeren, ben ik  eerst maar eens vragen aan de gebruikers van het pand of dat niet anders kan. Er werd welwillend naar me geluisterd door de medewerkers van het aldaar gevestigde bedrijf.  Mij werd verteld dat eigenaar in buitenland verblijft en u hoort nog van ons. Omdat ik na vijf weken nog niets vernomen had en het hek er nog staat ging ik vanmiddag opnieuw langs en kreeg hetzelfde antwoord. Ik blijf de vinger aan de pols houden. Dit is toch geen gezicht?

oude-jan-www6317

Het gebeier betrof de grote bourdonklok van de Oude Jan. Normaal wordt deze geluid bij koninklijke begrafenissen. Vandaag om kwart over twaalf was ie te horen omdat aan deze klok binnenkort groot onderhoud gepleegd wordt. Wat een prachtig geluid klonk er over Delft. Ik heb er met aandacht naar geluisterd in de prettige wetenschap dat er geen droeve gebeurtenis aan ten grondslag lag.

16 thoughts on “Gebeier en gedoe

      • Oh ja, als ik er echt zin in heb dan klimmen sterke mannen van angst in bomen en trekken de bomen dan achter zich op. Ben nu weer in gevecht gewikkeld met een firma, die denkt dat trouwe klanten als oud vuil behandeld dienen te worden. Dus nog even wachten tot ik die lui plat heb en dan kom ik jou helpen. Oké? *stroopt mouwen nog wat hoger op*

Geef een reactie

