Kleurentherapie

p1210753

‘Deze maand kan nogal eens saai, druilerig en grijs zijn.’ Nu horen jullie het ook eens van een ander want deze zin trof ik aan in het blad Boodschappen van Plus. Dit soort tijdschriften kan ik nooit laten liggen, altijd op zoek naar smakelijke recepten als ik ben. Dit nummer heeft als ondertitel 100% kleur en dat is exact wat ik nodig heb op saaie, druilerige en grijze dagen. ‘Rode kool verandert tijdens het koken snel van kleur. Je kunt dit verminderen door iets zuurs als azijn of blokjes appel toe te voegen’ lees ik. Dat dáárom nou juist appel aan de rode kool wordt toegevoegd, wist ik niet. Terwijl ik van mijn moeder heb geleerd rode kledingstukken eerst in een badje met azijnwater te weken, dan geeft het rood minder af bij de eerstvolgende wasbeurt. Praktische weetjes, ze kleuren mijn dag.

2 thoughts on “Kleurentherapie

Geef een reactie

