Als het maar kleur heeft

dsc_0006-002

Het was prachtig vanmorgen tijdens onze polderwandeling. De sneeuw zorgde voor betoverende plaatjes. Desalniettemin ga ik nog even door met kleurrijke foto’s die ik in mijn directe omgeving maak. Wie herkent de beker? Alle schoolkinderen van Nederland ontvingen hem tien jaar na de bevrijding. Wij hebben alle twee ooit zo’n beker gekregen maar ze zijn kennelijk in de loop der jaren gesneuveld. Jaren later kwamen we dit exemplaar tegen en aarzelden geen moment. Voor een prikkie schaften we hem aan. Sindsdien staat ie op ons bureau gevuld met pennen en sentiment.

13 thoughts on “Als het maar kleur heeft

  1. Heel bekend Emie. Dat een voorwerp zo’n blij gevoel kan geven! Ik herinner me nog de oranje bonen die erin zaten in een cellofaan zakje, snoepgoed uit die tijd.
    Zou daar het blije gevoel door komen?

Geef een reactie

