Nog een boekje

dsc_0024

Notitieboekjes en ik vormen een goede combinatie. Zo heb ik ook een klein schriftje waarin ik ‘wijsheden’ noteer. Daar ga ik niet specifiek naar op zoek, hoor. Ik moet ze spontaan tegenkomen of horen. Dat kan variëren van grappig en simpel tot diepzinnig en filosofisch. Voorbeelden? Je hebt mazzel als je geen pech hebt. Die valt dus in de eerste categorie. Maar deze, die van de Damai Lama is, stemt tot langduriger nadenken en instemmen. Komt ie: Mensen zijn geschapen om lief te hebben en Dingen om te gebruiken. De reden waarom er chaos is in de wereld, komt omdat we van Dingen zijn gaan houden en Mensen gebruiken.

13 thoughts on “Nog een boekje

  1. Kijk, dat lijkt me nou iets dat ik wel vol zou kunnen houden. Misschien neem ik je idee wel over. Je leest zo vaak iets waarvan ik denk dat ik het moet onthouden.

Geef een reactie

