Denkproces

Ik ben nogal zuinig van aard. Niet zozeer in de zin van krenterig maar ik heb een hekel aan verspillen. Toen onze dochter meer dan een jaar geleden een paar zoldergordijntjes weg wilde doen, die nog van de vorige bewoners waren geweest, nam ik ze mee naar Delft. Ik ga er nog iets leuks van maken. Dacht ik. Vandaag kwam ik ze weer tegen. In Italië ga ik op mijn gemak de ingestikte plooien en zomen losmaken. Want, zo lieg ik mezelf voor, ik heb daar immers zeeën van tijd. Maar goed dan héb ik een paar leuke lappen. En dan? Ineens wist ik het. Ze gaan, als gordijntjes, naar de kringloop. Misschien wordt iemand met een zolder of een caravan er heel blij van. Dit hele denkproces levert me drie dingen op. Inzicht in mijzelf en de wil mijn ‘zuinigheid’ voortaan anders te benaderen. Een kleurrijk blogje en een opgeruimde berging.

10 thoughts on “Denkproces

Geef een reactie

