Protest

p1210676

Het is van dat niksigge weer. Grauw en waterkoud. Boven de Delftse grachten wordt de feestverlichting weer weggehaald. Op zich een goed teken, de winterse donkerte is voorbij. Toch moest ik mijn toevlucht nemen tot een foto waar de kale bomen de sombere lucht aan het oog onttrekken. Ach, verder amuseer ik me prima met een lange actielijst waar steeds meer vinkjes verschijnen. Nieuw punt op dat lijstje is morgen meedoen met de grote manifestatie op het Haagse Malieveld. Hoe en of ik dat organisatorisch voor elkaar krijg, is nog even de vraag. Maar de behoefte om te protesteren tegen die andere donkerte is groot. En noodzakelijk.

19 thoughts on “Protest

  1. Verfoeilijke maatregel, dat is zeker waar, maar vergeet daarbij niet dat er nergens demonstraties zijn tegen de leiders van de 14 (moslim)landen waar men niet eens in mag met een Israëlisch paspoort en bij sommige daarvan nog niet eens als je ooit wel eens in Israël bent geweest (als toerist of voor je werk, want stempel in paspoort).

    • De afstand Delft-Den Haag is het probleem niet Irene. Ik heb morgen een afspraak ver buiten de stad waar drie anderen bij betrokken zijn en ben van iemand afhankelijk wat het vervoer betreft. De vraag is dus of ik het haal. Maar als ik er sta, sta ik er ook namens jou!

    • Ik ben ook niet zo’n snelle actievoerder hoor Jeanne. Maar als het me echt heel erg raakt zoals destijds met de kruisraketten dan ben ik er. En dit is er ook zo één. We moeten tegen onrecht in opstand komen. Of het nou direct helpt of niet, ik wil niet alleen maar hoofdschuddend toezien.

      • Bij de kruisraketten was ik er ook bij. Ik hoop inderdaad dat we meer invloed hebben dan alleen maar toe te mogen kijken. Ik hou het goed in de gaten.

      • Nog nooit van mijn leven meegedaan aan een protestdemonstratie maar de laatste weken raakte ik er van overtuigd dat ik mee zou gaan doen bij de eerste de beste demonstratie tegen bepaalde maatregelen van de heer Trump. Wat jammer dat ik nu in het buitenland zit.

Geef een reactie

