Uitstekend

dsc_0008-001

Op de foto die de kop van mijn blog siert, zie je de toren van de Nieuwe Kerk in Delft boven de bomenkraag uitsteken. Na de Domtoren in Utrecht is dit de hoogste kerktoren van NL. Omdat het zo tot ons straatbeeld hoort, ben ik me niet dagelijks bewust van de pracht van dit bouwsel waarmee in 1381 begonnen werd. Maar als baken en oriëntatiepunt, zoals hier op de Verwersdijk,  is het onlosmakelijk met ons Delftse leven verbonden. En dan is er nog het carillon dat geregeld te horen is. Ook zoiets waar we geen erg meer in hebben. Maar door het bloggen ben ik me toch redelijk bewust van mijn omgeving. Alleen daarom al blijf ik er ook dit jaar mee doorgaan.

14 thoughts on “Uitstekend

  1. Wat grappig, deze conversatie over het bloggen.(de computer maakte er eventjes ‘blowen’ van!!!). Het zou interessant zijn een blog-bijeenkomst te organiseren en er over uit te wisselen. Ik persoonlijk krijg namelijk nogal schampere kritiek op dit dagelijks schrijven in het openbaar. Sommigen vinden het ‘exhibitionisme’, anderen waarschuwen voor ‘gevaar’. Maar ik zelf weet dat ik er wel bij vaar. Vroeger was mijn familie ook al panisch voor mijn dagboek. Owee, als ooit iemand daarin zou lezen? En wat dan nog? Waar zijn die mensen bang voor? Wat we al bloggend openbaar maken is voor onze eigen rekening, en ik heb nooit de bedoeling er iemand kwaad mee te doen..

    • Alweer herkenning, Henny. Want ook ik kreeg wel eens iets te horen: ‘waarom schrijf jij dagelijks, vind jij jouw leven zo interessant?’ Nou nee.
      Het heeft ook niets met exhibitionisme te maken. Een schilder die exposeert krijgt dat verwijt nooit. Het is het resultaat van een creatief proces waar zowel de blogger als de lezer plezier aan beleeft. Lang leve het blog!

  2. Ook voor hen, die ze niet zelf schrijven, maar ze wel graag lezen, is vooral dat dagelijkse patroon een aangename “verslaving”. Het vormt een onderdeel van je dagelijkse patroon. “Hoe zou het met ze gaan…?”. En warempel, daar krijg je dan gauw het antwoord op. Hulde, en doorgaan :-)!

  3. Helemaal met alle dames eens. Door het bloggen bekijk ik de wereld om me heen alerter, altijd op zoek naar een foto of een item. Dus eigenlijk een verrijking van mijn leven,

Geef een reactie

