De rauwe realiteit

p1210570

Na het jaarlijks etentje met vrienden uit mijn arbeidzame leven, reed ik innig tevreden naar huis. Wachtend op een stoplicht zag ik een man moeizaam zijn fiets bestijgen. Na drie pogingen zat hij op het zadel maar viel tegelijkertijd om. Ik zette mijn auto half op de stoep en met twee toegesnelde meisjes hielpen we de man overeind. Het was een onverzorgd type, hij had in zijn boek geplast en stond te zwaaien op zijn benen. Dronken zo leek het. Op mijn verzoek belden de meisjes 112 terwijl de man probeerde zijn fiets op slot te zetten en ik hem behoedde voor verder omvallen. Toen vertelde hij dat ie pillen tegen epilepsie had moeten innemen. Daar gingen nog meer alarmbellen van rinkelen. Uiteindelijk konden we hem overdragen aan politie en even later aan de ambulancemedewerkers. Mijn gezellige maar ietwat decadente middag kantelde geheel. Ik hoor natuurlijk nooit meer hoe het met de man is gegaan. Maar wat een triestigheid.

p1210574

8 thoughts on “De rauwe realiteit

  1. Heel goed gehandeld, dames. Je laat een mens toch niet zomaar op straat liggen? Nog een geluk dat hij jou kon vertellen van die anti-epilepsie pillen. Dan kunnen de hulpverleners er wellicht wel wat mee.

    • Daarom heb ik ook gewacht op de ambulance Wieneke. Ik wilde het verhaal uit de eerste hand kunnen doorgeven aan hen. Ik hoop maar dat ze hem mee hebben genomen naar het ziekenhuis, daar ben ik verder niet bij gebleven. Snel naar huis om mijn handen te wassen.

  2. Ja, dat is andere koek. Dan wordt je even rauw getroffen met een andere wereld. Fijn dat jij samen met die meisjes zo behulpzaam was. Er zijn helaas ook mensen die een andere kant opkijken.

Geef een reactie

