Chaos

dsc_0035

Er bestaat een opruimwet die zegt: zaken die je binnen vijf minuten af kunt handelen, moet je meteen doen. Dat voorkomt enorm veel rommel. Als het gaat om de vuile kopjes naar de keuken te brengen, dan is dat geen probleem hier. Maar als het om papierwerk en administratie gaat, loopt de boel geregeld uit de hand. Dus moest er een gezamenlijke werkkamer-opruimdag komen. Waarom neem ik altijd en overal folders van mee? Om ze na drie maanden bij het oud papier te gooien? Waarom liggen theaterkaartjes me nog een tijdje te herinneren aan die fijne voorstelling? Iedereen snapt dat ik vandaag een paar kloeke voornemens maak en wij de papiercontainer tot aan zijn nek toe vullen.

dsc_0048

19 thoughts on “Chaos

  1. Altijd gedacht dat wij de enigste zijn met dit euvel. In een kamer in huis is er een achterstand van jaren. Op de deur zit zelfs een krantenuitknipsel met: morgen begin ik met opruimen.
    Op naar 2017.

  2. Folders probeer ik zo weinig mogelijk mee te nemen, maar ik heb hier een keukenkast waar ik alles op smijt. Kleine papiertjes, grote papiertjes en voor de rest weet-ik-niet-veel-wat. Eens in de paar weken ben ik het zal en gaat de bezem erdoor. Maar binnen de kortste tijd….

    • Deze datum heb ik twee weken geleden al in onze gezamenlijke agenda gezet, Mariet. En eigenlijk had ik iets leukers kunnen gaan doen vandaag maar ik had een afspraak met mezelf en de administrateur op de foto!

Geef een reactie

