Gepensioneerd

dsc_0043

Vooral de gedachte dat je zorgt voor elkaar, je bekommert om wie gewond is of het anderszins ongemakkelijk heeft, spreekt me aan. Dat wordt uitgebeeld in het verhaal en dus ook in dit beeld van de barmhartige Samaritaan. Het staat vóór het ziekenhuis waarin ik heb gewerkt. Het is gemaakt door Albert Termote (klik) en voor mij onlosmakelijk verbonden met het Leidschendams-Voorburgse ziekenhuis. Er vond vanmiddag een bijeenkomst plaats van gepensioneerde medewerkers, een groep waar ik, nog steeds tot mijn eigen verbazing, ook deel van uit maak. Het was een heerlijk moment om met velen bij te praten. Helaas waren er nogal veel verdrietige verhalen uit te wisselen. Ik wens die oud-collega’s Samaritanen toe met uitgestoken armen.

4 thoughts on “Gepensioneerd

  1. Heel mooi. Robbert herkende het meteen. Hij is in het oude Antoniushove geboren en woonde 20 jaar in de Groen van Prinstererlaan. Corbulo hoort natuurlijk ook tot de ons bekende beelden.

Geef een reactie

