Struisvogel

dsc_0035

Normaal gesproken ben ik een optimistisch mens. Maar vandaag? Wakker worden en dan horen dat die halve zool in Amerika …Wat een ellendige ontwikkeling. Zelf heb ik al tien dagen een forse verkoudheid die nog niet echt van wijken weet. En dan regent het ook nog onophoudelijk. Er zijn fijnere dagen te bedenken. Maar ook véél ergere. Ik ga op zoek naar persoonlijke lichtpuntjes: de boodschappen zijn in huis, inclusief gevulde speculaas. Straks maak ik een ovenschotel met paddenstoelen en pompoen. Ik doe een sfeervol  kaarsje aan en lees een boek. De boze buitenwereld negeren; het is enorm kortzichtig maar het helpt wel even.

15 thoughts on “Struisvogel

  1. Het is een man met heel foute uitspraken, maar misschien trekt hij eenmaal in the oval office nog bij. Wij weten hier eigenlijk niks van de Amerikaanse samenleving en wat daar zoal speelt, al zien we zo nu en dan iets op televisie. Gefilterde informatie is het en je moet het niet meten met onze meetlintjes. Het is een enorm land met grote verschillen en lijkt in niks op Nederland en/of Europa. Wij verbazen ons over een kandidaat als Trump, maar misschien is het wel zo dat de Amerikanen toch weten wat ze doen. Of ze weten het niet, maar dan kunnen wij er toch ook niks aan veranderen. De Amerikanen die ik ken zijn allemaal diep geschokt, want dat zijn felle Democraten. We zullen het moeten afwachten. Misschien valt het mee.

    • Hoop van harte dat het mee zal vallen Wieneke. Maar Trump is niet alleen een man met foute uitspraken maar wat mij betreft ook echt een foute man. Alleen al zijn houding ten opzichte van vrouwen is stuitend.

      • Oh, zeker…… Maar over een jaar of zo weten we meer over hoe hij zich gaat ontpoppen. Je moet iemand afrekenen op zijn daden. Het kan best eens heel anders – en dus beter – uitpakken dan we nu denken. Toen Ronald Reagan president werd, liep ook iedereen erg te hoop. Dat zou een gigantische ramp worden. Hij wordt nu geroemd als een van de beste na-oorlogse presidenten.

        Emie:
        Het Amerikaanse volk heeft gekozen en wij kunnen niet anders dan afwachten, Wieneke.

  2. Nee, het leven is soms geen rozentuin. Probeer maar niet teveel aan die halve zool te denken alhoewel ik vanmorgen de wereld beklaagde met hem aan de macht. Lekker die overschotel, ga ik straks ook doen maar dan met witlof, dochter eet mee, gezellig. En dan doen we vanavond een kaarsje aan en proberen we niet naar de tv te kijken die zal komen met allerlei sombere voorspellingen. En dan jij vroeg onder de wol, zorg goed voor jezelf.

Geef een reactie

