Mall of mal?

dsc_0046

Er moesten overhemden worden geruild en dagelijkse boodschappen gedaan. Dus togen we even naar Winkelcentrum Leidsenhage. Gebouwd ergens in de zeventiger jaren van de vorige eeuw en een jaar of tien, vijftien geleden nog eens gemoderniseerd met overkappingen. Maar het is niet genoeg. Dit gaat het modernste winkelcentrum van Nederland worden en krijgt dan ook een andere naam, namelijk Mall of the Netherlands. Ik hoor het me zelf nog niet zeggen. Nu zeggen we nog winkelen of boodschappen doen in Leids. Want het woord shoppen zal ik zeker niet gebruiken.  Ik heb nog tot 2019 de tijd om een lekker bekkende afkorting te verzinnen voor die rare naam. Het Mon?

17 thoughts on “Mall of mal?

  1. Ik ben al blij als ik ergens een grotere Hema zie. Wij zijn hier heel erg onderbedeeld qua mooie dure winkels, laat staan malls. Vroegah (als we toch op zijn Haags bezig zijn doe ik even mee) was ik aan dit gemis acuut doodgegaan, maar nu kan het me helemaal niks meer schelen. Platteland he? Wij zijn hier meer geinteresseerd in praktisch en handig dan in vreselijk mooi. Niemand loopt hier anderen de ogen uit te steken met diezaain. Hooguit zegt er eens iemand iets van je nieuwe terreinwagen 🙂

    • Ha, ha! Het woord diezaain heb ik drie maal moeten lezen om het te begrijpen maar dat komt omdat ik er ook niks mee heb. Sinds we een boerenleven leiden ben ik ook meer van de kaplaarzen dan de hakken. Maar zonder de Hema kan ik dan weer niet, Wieneke. .

  2. Hier heette het winkelcentrum eerst Oosterhof. Toen werd het uitgebreid en werd het Alexandrium. Toch zeggen wij en heel veel anderen nog steeds Oosterhof. Waarom veranderen en dan zoiets vreemdtalig?

  3. We zijn eens in Amerika geweest en daar ga je naar een mall (belachelijk groot, maar ja, Amerika, hé). Hier ga ik nooit naar een winkelcentrum maar dat doet er niet aan toe, het blijft voor mij winkelcentrum. Wie verzint deze onzin?

    • Het zijn projectontwikkelaars en en gemeentebestuur die Leidschendam-Voorburg een winkelcentrum willen geven met een, ik citeer, vier sterren service niveau waar een dagje uit centraal staat. Ach, wie weet Marthy ga ik over een paar jaar met veel genoegen naar de flagshipstores, waar de retailers de beleving van hun merk centraal stellen, genieten van de hoogwaardige architectuur, de onderscheidende horecagelegenheden, een designer gallery voor de hipste merken… bla, bla, bla.

Geef een reactie

