Mijn afwijking

P1210005

Mijn voorliefde voor wasjes ga ik niet nog een keer uitleggen. Bij het zien van deze geheel witte was, werd ik wel heel gelukkig. De blauwe lucht en de wit geschilderde balustrade helpen ook al mee. Zelf hang ik wasgoed ook altijd gestructureerd op. Soort bij soort  en als het even kan ook op kleur. En netjes strak, hè. Dat scheelt strijkwerk bovendien. Ik weet dat ik lang niet de enige ben die kickt op was, maar raar is het wel. De knijpers aan de lijn laten hangen voor volgend gebruik,  vind ik daarentegen echt niet kunnen. Toch wel ernstig hè.

26 thoughts on “Mijn afwijking

  1. Ik deed ooit een zomer lang niets anders dan aquarellen maken van (franse) wasjes. Wel vroeg ik de bewoners van het betreffende huis dan om toestemming. Soms ging de vrouw des huizes de was aan de lijn dan her-schikken, uit gêne of uit perfectiedrang. Maar de aantrekkingskracht ervan was dan voor mij voorbij, en het werd geen schilderij…

    • Wat geestig toch dat waslijnen met wasgoed zo inspirerend kunnen zijn, Henny. Moet je bekennen dat ik een stiekeme was-fotograaf ben. Ik vraag nooit om toestemming. Alleen als ik personen herkenbaar in beeld breng.

  2. Ik ben geen maagd maar leeuw met duidelijk eenzelfde afwijking 🙂
    Hier blijven nooit knijpertjes hangen, sokken per paar aan de lijk, handdoeken bij handdoeken. En dan eventjes genietend toekijken als alles netjes hangt 🙂

  3. Door ziekte kan ik jammer genoeg niet meer zelf voor de was en de plas zorgen. Het wordt voor mij gedaan en ik ben wel heel dankbaar voor de hulp maar ik erger mij dood aan de manier waarop alles kriskras door mekaar slordig aan de waslijn hangt.Ook de witte en bonte was worden samen in de wasmachine gepropt. Ik moet nu leren loslaten en dat valt me soms heel zwaar.

  4. Ik zie het meer als een ziekte! Mijn schoonmoeder leed daar ook aan. Onderbroeken bij onderbroeken, theedoeken bij theedoeken. En maar zoeken in die wasmand om ze bijelkaar te krijgen… Ik ergerde er me altijd dood aan. Pak zelf gewoon wat bovenop ligt. Wie controleert er nou een waslijn? De buren? Die heb ik gelukkig niet!

    • Nou een ziekte? Dat is me toch wat kras Mary-Ann. Het gaat me niet om de buren, het gaat me om mezelf. Ik vind het gewoon een mooi gezicht als iets gesorteerd is. En uiteindelijk belanden de onderbroeken ook bij elkaar in een lade. Dus of je nou aan het begin of aan het eind van het traject sorteert, eens moet het gebeuren.

      • Nee, ik ben een ontzettende steenbok (5 januari) maar ik herken de ordelijke kwaliteiten van Maagden. Heb een vriendin gehad en ook een collega, die onder dit teken geboren waren. Soms iets te detaillistisch, maar je kon wel van ze op aan.

Geef een reactie

