Ballen

DSC_0015

Vandaag geen actuele foto maar wel een mooie, vind ik. Toen we laatst in Deruta waren, het keramiekstadje van Umbrië, zag ik dit meisje. In volledige concentratie hield ze de bal hoog. Dat zie je toch zelden meer? Het deed me direct denken aan mijn kindertijd. De moeite die het me kostte om met twee ballen te ballen. Het is me nooit heel goed afgegaan. En dat, terwijl er kinderen waren die het met drie konden.  Ik voel me verwant aan dat meisje, genietend van het ogenblik op een beeldschoon Italiaans plein.  Gelukkig bleek ik in mijn latere leven wel in staat om meerdere ballen tegelijk in de lucht te houden.

6 thoughts on “Ballen

Geef een reactie

