Lapjeskat

DSC_0004

Dertig jaar geleden vertelde een collega mij over een aanloopkat die ergens geplaatst moest worden. Lang verhaal kort: Minet deed haar intrede in ons gezin. Ik was niet erg huisdierachtig maar wij vonden het voor onze kinderen wenselijk om met een dier op te groeien. Wat hebben we veel plezier aan het beestje gehad. Ze is ongeveer veertien jaar geworden. Helaas bouwden we ook allemaal een allergie voor katten op dus zit een ander beestje er niet meer in. Maar zie ik ergens een lapjeskat, dan denk ik met veel genoegen terug aan ons Minetje. En aan collega Marion, die op jonge leeftijd tragisch om het leven kwam bij een verkeersongeluk.

7 thoughts on “Lapjeskat

  1. Ik ben een kattenfan met zonder eigen kat …. Alleen een logeerpartij in zomer en winter maar zij is een aparte. Lapjes vind ik leuk, die hebben we nog nooit gehad. Wel een schildpadpoes (zelfde kleurstelling maar dan zonder het wit) en diverse tijgertjes

  2. Vreselijk dat ze zo jong verongelukte.
    Ook hier werd allergie opgebouwd. Robbert kan al niet eens langer dan een uur bij de jongste zonen op bezoek, want dan krijgt hij overal jeuk. Hier komt dus helaas ook geen kat meer.

Geef een reactie

