Trapeze

DSC_0010

We hebben maar één waslijn hier in Caldese en die gebruik ik uitsluitend voor grote stukken zoals beddengoed en tafelkleden. Die lijn loopt vanaf een boom naar een daarvoor in de grond geslagen paal. En nou hebben we ineens ontdekt dat ik niet de enige gebruiker van de waslijn ben. Een mierenfamilie balanceert op een hoogte van meer dan twee meter boven de grond als ware koorddansers over hun verhoogde snelweg. Handige beestjes zijn het toch. Het scheelt een hoop gehobbel over steentjes en vijanden in de vorm van hagedissen komen ze hier ook al niet tegen. Ik laat ze hun gang gaan en controleer in het vervolg de lakens wel als ik die van de lijn haal.

12 thoughts on “Trapeze

  1. Ach ja, leven en laten leven, maar die dikke slak die zich vanmorgen in de huiskamer bij een kastpoot bevond is toch echt door mij naar buiten in het weiland gesmeten. Ik dacht dat het een opgerold afgevallen blad was, maar nee….. een vette slijmerd. Hoe hij binnen is gekomen is een raadsel, maar hij was er.

Geef een reactie

