Pot met goud

DSC_0064

Als ’s avonds om half tien de zon nog schijnt, móet je het balkon nog even op. Zeker na zo’n benauwde dag. Slagroombederfelijk weer, noemt mijn zus het.  Terwijl  het zuiden  en oosten van het land zuchtten onder hagelbuien en wateroverlast, deed hier een regenboog zijn best. Die lange avonden vind ik een feestje en om heel eerlijk te zijn kan ik weemoedig worden bij het idee dat we al weer langzaam op weg gaan naar kortere dagen. Maar geen gezeur daarover. Zeker niet nadat ik vandaag op de radio hoorde hoeveel schade het noodweer gisteren heeft veroorzaakt. Doe mij dan nog maar een regenboog.

6 thoughts on “Pot met goud

  1. Heerlijk die lange zomeravonden.

    met grote schrik hoorde ik vorige week dat het alweer de langste dag was. De langste dag? nu al?

    voor mijn gevoel hebben we helemaal nog geen zomer gezien.

    weemoedig wordt ik ervan en ik vind het geenszins gezeur Emie

    wat gaat het toch

  2. Ik sprak de Scheveningse zoon vanmorgen en daar was het noodweer geweest. Strandtenten en de winkels aan de boulevard onder water. Hier zomert het nu echt, voor hoe lang het duurt dan. Ik hoop voor iedereen dat, nu de vakanties bijna gaan beginnen, het weer wat vaster wordt.

    • Onvoorstelbaar Marthy. Hier wel veel regen gisteren maar zeker geen noodweer. Maar zo langzamerhand zijn we allemaal wel toe aan stabiel zomerweer. Ik wens het jullie ook toe.

Geef een reactie

