De makkelijke moestuin

DSC_0016

Voor de tweede maal in één week waren we in Dordrecht. Ditmaal was Villa Augustus onze locatie. Wat kom ik daar toch graag. Alles klopt er. De biologische producten die je er kunt eten, de tuinen er omheen, de sfeer en de bediening, ik vind het allemaal geweldig. Bovendien verkeerden we in goed gezelschap, namelijk dat van onze collega wijnboeren uit Italië die voor een bliksembezoekje in NL waren. Ik doe ze tekort door hen collega’s te noemen, het zijn vrienden met wie we onze Italiaanse passie delen. En wat die makkelijke moestuin betreft: da’s een moestuin van een ander. In dit geval perfect onderhouden, inspirerend en een lust voor het oog.

6 thoughts on “De makkelijke moestuin

  1. Vroeger fietste ik er dagelijks langs op weg naar school. Heeeeel vroeger. Nu heb ik er een paar keer geluncht en dat was niet lekker. Koude, vette garnalenkroketjes. Toen ik er wat van zei, werden er wat schouders opgehaald. En inderdaad ook toen was het toilet vies.

    • Bekend terrein voor jou dus Bertie. Wat betreft sanitair dat heb ik nog even nagevraagd aan mijn man, die er wel is geweest. Hij vond het gedateerd maar niet vies.
      Ik at er salade met rauwe zwaardvis (zie foto) en die was heerlijk. De heren aan ons tafeltje namen salade met twee kroketjes van asperge en kip en ook van hen geen klachten, in tegendeel. Apart hè, zulke uiteenlopende ervaringen?

  2. Helemaal met eens met : De biologische producten die je er kunt eten, de tuinen er omheen, de sfeer en de bediening. Alleen vind ik dat de reinheid van het sanitair in het restaurant nogal eens te wensen overlaat. Ook al eens over ‘geklaagd’ en geschreven op Tripadvisor. Uiteraard een moment opname maar ook dat moet altijd kloppen.

  3. Wat een heerlijk bezoek en een jaloersmakende foto’s. Ik wil er ook zo graag eens heen en heb nu een notitie gemaakt in mijn agenda, het moet er toch eens ooit van komen.

    • Voor mij was dit de derde keer en ik neem me zeker voor het hierbij niet te laten Marthy. Woonde ik dichterbij dan kwam ik er elke maand, al was het maar om die moestuin te bewonderen. Echt gaan je krijgt geen spijt.

Geef een reactie

