Wonen in de stad

DSC_0047

Twee blogmaatjes van me wonen liever in een dorp dan in de stad. Dat schreven ze me naar aanleiding van dit blog. Zelf ben ik ben een geboren en getogen stadse. Bij de stad denk je onwillekeurig aan asfalt, veel verkeer, gestapelde bouw, herrie en weinig ruimte. Toch staat de buurt waarin je woont centraal en niet zozeer de stad.  Dat is tenminste mijn ervaring. Een stad is een aaneenschakeling van buurten met kleine gemeenschappen die onderling een grote diversiteit hebben. Wij  wonen in deeltijd ook al weer meer dan tien jaar op het platte (nou ja, heuvelachtige) land en met groot plezier.  Zou het daarom zijn dat ik het leuk vind telkens de groengebieden uit mijn onmiddellijke stadse omgeving te laten zien? Om te tonen dat je het buitengevoel ook in de stad kunt hebben?

2 thoughts on “Wonen in de stad

  1. Helemaal waar. Als je in een rustig wat ouder én lekker groen wijkje woont, dan heb je totaal geen erg in het feit dat je in een grote stad bent. Ik heb dat gevoel vaak bij hofjes. Ben dol op hofjes namelijk 😉

Geef een reactie

