Kunst in het bos

DSC_0060

DSC_0063

Als een detective liep ik vanmorgen opnieuw naar de plek waar ik vorige week de bosnymf had aangetroffen.  Mijn eerste gesprek voerde ik met een man die twee honden uit liet. ‘Ik loop hier dagelijks en was een weekje weggeweest. Ineens lag ze daar. Ik schrok me rot’ aldus de hondenman. Die verder geen idee had van het hoe en waarom van het beeld. Ik ging maar eens wat dichterbij staan en prikte zachtjes in de nymf. ‘Ze is van leem hoor’ zei een passerende vrouw vanuit een clubje Nordic Walkers. ‘Ik heb een krantenknipsel bij me. Hier, fotografeer het even dan weet je alles. Je kunt een workshop leemkleien volgen’, voegde ze er nog aan toe. En inderdaad nu weet ik alles. Klik hier om op de site van kunstenares Jaqueline van Roosmalen te komen. Helaas begint de nymf al een beetje te vergaan. Dat gold niet voor de sportieve dames. Die trokken de regenhoedjes wat dieper over de oren en zetten er de pas weer in.

DSC_0061

Dat deed ik ook. Zonder regenhoed maar mét paraplu. Zie ik ineens deze in een boom hangen! Daar mogen jullie zelf het ontbrekende verhaal bij verzinnen.

DSC_0059

8 thoughts on “Kunst in het bos

  1. Leuk hoor, ik ben Mientje Wigman, een van de creativelingen die de bosnimf hebben geboetseerd. We hebben er een fijne dag door gehad en erg leuk om reacties te horen en te lezen. Gaaf jouw blog. Hartelijke groet.

  2. Wat een mens allemaal niet tegenkomt in het bos. Hoor je ook allerlei geluiden erbij? Je moet in ieder geval niet al te schrikachtig zijn of vergezeld zijn van een stoere meeloper 😉

  3. Oh gottegot, hier een lijk en daar hangt alweer een blauw aangelopen iemand, die het niet meer ziet zitten. Zou jij daar nu wel regelmatig blijven wandelen? Ik vind het allemaal nog suïcidaal, hoor 🙂

Geef een reactie

