Maandag = maaidag

DSC_0012

De week kent zo zijn routineklussen. De maandagochtend besteed ik altijd aan huishoudelijk werk en textielherwaardering. Die laatste kreet heb ik gepikt van mijn blogvriendin Vlasje, die daarmee minder leuke klussen voor zichzelf aantrekkelijker maakt. Het komt neer op het wegwerken van de was. ‘Ik kan nog net voor het middaguur het gras maaien’, riep de wijnboer over zijn maandagklus. De Blauwe, witte én gouden regen zijn goed te zien. De natte sneeuw die plotsklaps viel, misschien wat minder. Het is koud. Maar onze vaste klussen zijn afgevinkt. Ik ga de soep opwarmen.

8 thoughts on “Maandag = maaidag

  1. Sinds ik met pensioen ben heb ik geen enige routine meer, ik leef voor het vaderland weg. Vanmorgen zo koud dat ik een dikke fleece aantrok want ik wilde persé een stuk binnenplaats schoonmaken.

    • Gelijk heb je Marthy. Het is ook niet zo dat ik ontregeld raak als ik het texielherwaardering op een andere dag doe. Maar wassen in het weekend, tijdens de goedkope uren, heeft toch vaak als gevolg dat de maandagochtend het vouw- en strijkwerk wordt gedaan. Lekker opgeruimd gevoel.

Geef een reactie

