Een schooljaar

DSC_0025

Mijn poëzie-album heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering ooit weggegooid. Maar wat ben ik blij dat ik mijn schoolagenda’s nog heb. Hier liggen er drie. De kunst was om er van alles in te plakken. Dat deden al mijn vriendinnen ook. We bekeken elkaars agenda vaak en uitvoerig. Ik sla er even eentje voor jullie open.

DSC_0027DSC_0028DSC_0029DSC_0030DSC_0031DSC_0032

Mijn huiswerk schreef ik er ook in en kraste dat, na gedane arbeid, zorgvuldig door. Waarna het grote plakken begon. Zeventien was ik en met vertedering kijk ik terug. DSC_0026

13 thoughts on “Een schooljaar

  1. Aan jou heeft het niet gelegen, dat V&D op de fles is. Ik was zo ontzettend blij dat ik van die rot MULO af was, dat ik de schoolagenda’s ritueel heb verbrand ergens op een weiland, terwijl ik woest om de vlammen heen danste. Nou ja, dit kan ik wel verzonnen hebben, maar ze zijn in ieder geval foetsie. 🙂

  2. Ddheel herkenbaar. Zo deden we het toen allemaal. Goed dat jij ze bewaard hebt! Ik heb m’n poëziealbums nog wel, maar m’n agenda’s niet meer.

  3. Wat leuk dat je die bewaard hebt. Ik plakte ze ook vol. Soms maakte ik een envelopje van twee opvolgende bladzijden. Daar kon ook van alles in.

Geef een reactie

