Meisje met de parel

P1200435

Het originele schilderij van Johannes Vermeer hangt in het Mauritshuis in Den Haag. Toch kom ik haar in Delft zeer geregeld tegen. En meestal als spotprentje. Ik liet haar als eens zien met een beugelbekkie en vorige week  zag ik haar een bierviltje sieren.  Als een beetje dronken droppie met een onvervalst Delfts drankje aan de lippen. Vind ik wel geestig. Maar ik schrok wel behoorlijk toen ik haar tegenkwam aan de gevel van een te verbouwen pand in de Choorstraat. Wat een zuinig mondje.P1200419

Ik mag toch hopen dat het niet door het bierdrinken is gekomen dat haar bekkie nu zo vertrokken is. Want juist die zinnelijke lippen op het origineel maken, dit schilderij tot zo’n beauty.

 

9 thoughts on “Meisje met de parel

  1. Pingback: Kattige dames | Wonen in Caldese (Italië)

Geef een reactie

