Vriendelijk verzoek

P1200428

Veel leuker dan een streng bordje met een verbodstekst zijn deze kleine kunstwerken. Ze liggen bij de ingangen van de Doelentuin. ‘Buitenspelen zonder poep!, staat er in blauw mozaïek. ‘AUB’ is er met hoofdletters aan toegevoegd. Ik moest wel eerst het grind weg schrapen voor ik dit vrolijke prentje kon fotograferen.De tekst van de onderste tegel is een stuk dwingender. Maar om deze zin niet voor meerdere uitleg mogelijk te maken, biedt de afbeelding wel voldoende duidelijkheid.

P1200429

7 thoughts on “Vriendelijk verzoek

  1. Problemen een beetje vrolijk en relaxt aanpakken is altijd beter. Ik heb aan de uitlaatriem van Lola een zaklantaarntje hangen. In de buik zit een rolletje plastic poepzakjes. Als Lola in het dorp wandelt, dan pak ik zo’n drolletje meteen op en doe het zakje dicht om in een afvalbak te gooien of gewoon mee naar huis te nemen. Dat lantaantje vinden mensen intrigerend en als ze dan zien waar het ook voor dient, dan vinden ze het nog leuker. Ik probeer dus een trend te zetten bij de hondenbezitters hier 🙂

    • Wat een handig en goed idee, Wieneke. Het is, zoals Marjon ook al reageerde, een kwestie van goed voorbeeld doet goed volgen. Ik heb geen hond maar zorg er wel voor dat het grind telkens van het mozaïek af is, zodat het verzoek ook zichtbaar blijft.

  2. als men nu nog de vieizgheid lat liggen , moet je stekeblind zijn. Op zulke vrolijke verzoeken moet je wel voldoen

Geef een reactie

